196
Fachlehrpläne – Grundschule
ENGLISCH 3/4
4 Lernbereich 4: Themengebiete
4.1 Familie und Freunde
Kompetenzerwartungen
Die Schülerinnen und Schüler …
•
bewältigen Alltagssituationen innerhalb dieses und der weiteren angegebenen Themengebiete
mithilfe der in den Lernbereichen 1– 3 ausgewiesenen Kompetenzen.
Inhalte zu den Kompetenzen
•
Sprachhandlungen:
Angaben zur Person machen und erfragen
•
Redemittel:
My name is … . What’s your name?
I’m … . How old are you? I’m from Germany/… . Where are you from?
This is my family. I have/I’ve (got) … .
This is my (little) brother/sister … . His/Her name is … . He/She is 5/… .
How many brothers/sisters/… have you got?
Who’s this? What’s your/her/his/its name? How old is he/she?
This is my pet. Have you got a pet? Yes, I/we have/haven’t got a … .
Its name is … . It’s black/… .
We have a big/… house. This is my room. It’s small/… .
•
Wortschatz:
to be (und entsprechende Formen: am, are, is); have (got)/has (got)
brother, family, father, mother, sister, friend
cat, dog, fish, hamster, horse, mouse, pet, rabbit
house, room, big, small
Zahlen: 1–12 (schriftlich als Ziffern)